Skip to main content
Lavt enkeltromstillegg
Fra 4 ukers opphold

Langtidsferie Algarve - Det Gode Liv

Nyhet! Fra oktober 2024 tilbyr vi 4 uker i stedet for 3 uker på den vakre Algarvekysten!

Lagos er perfekt for deg som ønsker nærhet til nydelig strand og en kort spasertur inn til et hyggelig historisk sentrum med butikker og restauranter. Velkommen til vårt nyeste tilskudd i vår langtidsfamilie på Algarvekysten. Lagos ligger ca. 60 minutter fra flyplassen i Faro, og er et perfekt utgangspunkt for å komme seg til kystens mange andre småbyer og opplevelser. Algarvekysten er en av Europas vakreste kystlinjer, her er gylne sandstrender flankert av høye, dramatiske klipper og koselige idylliske havnebyer. Langs kysten og ikke langt fra hotellet har du mange vakre turmuligheter.

På leilighetshotellet bor du i rolige omgivelser i en leilighet med enten balkong eller terrasse. En kort spasertur unna hotellet finner sandstranden Praia Dona Ana og går du litt til kommer du til sentrum av den hyggelige og pulserende byen Lagos hvor du finner du hyggelige småbutikker, en rekke restauranter og barer som serveres alt fra tradisjonell portugisisk mat til internasjonale retter.  Det er trivelig å sette seg ned på en av de mange uterestaurantene i gamlebyen for å se på folkelivet og kose seg med noe godt i glasset og en liten matbit. 

Siste frist for rabatt på langtidsferier for neste sesong!
Bestill nå! Frem til 1 mai. får du kr 500,- per person i rabatt.
Kode: Langtid 

Velkommen på langtidsferie til Algarvekysten.

Hva er Det Gode Liv langtidsferie?
Hos oss på Det Gode Liv langtidsferie får du aktiviteter, innholdsrike og meningsfulle dager – i sol, varme og trygge omgivelser. Hver dag kan du delta på våre sosiale samlinger, bli underholdt og få nye venner. Våre norske, voksne verter er limet i vårt unike langtidsferiekonsept. De er der for deg og arrangerer aktiviteter og utflukter. Dette vil kun være for våre gjester, og du blir med på det du måtte ønske.

Med varierte ukeprogram har du valgmuligheter og frihet til å velge hva du ønsker å være med på. Vertene gjør det de kan for at vi skal få gode opplevelser sammen. For oss er det aller viktigste at du har det hyggelig og trives.

En reise til varmen og lyset som nærer både kropp, sjel og hjerte.

Gled deg til
  • Store leiligheter med balkong eller terrasse med mulighet for bassengutsikt.
  • Flott beliggenhet ikke langt fra havet og med mange fine turstier langs kysten
  • Nærhet til butikker, restauranter og et historisk/kulturelt bysentrum
  • Verter som ønsker deg varmt velkommen
  • Tilbud om aktivt og sosialt program
  • Hyggelige utflukter

Om resortet

På leilighetshotellet bor du i rolige omgivelser og i nærhet til hotellet finner du vakre turstier langs kysten.  En kort spasertur unna hotellet finner sandstranden Praia Dona Ana og går du litt til kommer du til sentrum av den hyggelige og pulserende byen Lagos hvor du finner du hyggelige småbutikker, en rekke restauranter og barer som serveres alt fra tradisjonell portugisisk mat til internasjonale retter. 

Leilighetene er smakfullt innredet og alle har enten terrasse eller balkong. Du kan velge mellom tre kategorier studioleiligheter (for én person) på 50 m2 og leilighet med ett eller to soverom (for to personer) på henholdsvis 68 m2 og 110 m2.   - se bilder under "Slik bor du".
På resortet finner du en hyggelig italiensk restaurant og 2 utendørs svømmebasseng med solstoler og en poolbar.  

Wifi er inkludert i prisen for våre gjester, men merk at du kan oppleve varierende kvalitet.

* Avgangene for februar og mars 2024 har reiselengde 3 uker, mens avgangene f.o.m oktober 2024 har reiselengde 4 uker. 

Besøk
Du har mulighet til å ta imot gjester. Det koster 100 EUR pr. person for én uke og maksimalt opphold er to uker. Merk at hver påbegynt uke teller som full uke. Barn under 12 år bor gratis. Gi beskjed og betal til verten på stedet.

Hotel Vila Branca 
Rua Santa Casa da Misericórdia de Lagos, 
8600-315 Lagos
PORTUGAL

Slik bor du

  • Studioleilighet

    Leilighetene har enten balkong eller terrasse, oppholdsrom med kjøkkenkrok med spiseplass og bad med dusj. I studioleiligheten er det åpen løsning, stue – og sovedelen har to separate senger med liten sofa, TV og en liten spiseplass. Kjøkkenet er bra utstyrt. I leilighetstypen er det kokeplater og mikrobølgeovn. Leiligheten er på 50 m2.
    Leilighetene rengjøres én gang i uka med skifte av sengetøy. Håndklær kan byttes hver tredje dag i resepsjonen. Kjøkkenutstyr vasker du selv.

    Vær oppmerksom på at leilighetene varierer i utforming, beliggenhet og størrelse. Bildene nedenfor er ment som eksempler.

  • Leilighet 1-soverom

    Leilighetene har enten balkong eller terrasse, oppholdsrom med kjøkkenkrok med spiseplass og bad med dusj. I leiligheten med ett soverom er det åpen stue- og kjøkkenløsning, stuedelen har sofa og TV. Kjøkkenet er bra utstyrt og med en liten spiseplass. I leilighetstypen er det kokeplater og mikrobølgeovn. Soverommet har to separate senger, nattbord, garderobeskap og safe.

    Leilighetene rengjøres én gang i uka med skifte av sengetøy. Håndklær kan byttes hver tredje dag i resepsjonen. Kjøkkenutstyr vasker du selv.

    Vær oppmerksom på at leilighetene varierer i utforming, beliggenhet og størrelse. Bildene nedenfor er ment som eksempler.

  • Leilighet 1 - soverom med bassengutsikt

    Leilighetene har enten balkong eller terrasse, oppholdsrom med kjøkkenkrok med spiseplass og bad med dusj. I leiligheten med ett soverom er det åpen stue- og kjøkkenløsning, stuedelen har sofa og TV. Kjøkkenet er bra utstyrt og med en liten spiseplass. I leilighetstypen er det kokeplater og mikrobølgeovn. Soverommet har to separate senger, nattbord, garderobeskap og safe. Fra balkongen/terrassen har du utsikt mot bassengområdet.

    Leilighetene rengjøres én gang i uka med skifte av sengetøy. Håndklær kan byttes hver tredje dag i resepsjonen. Kjøkkenutstyr vasker du selv.

    Vær oppmerksom på at leilighetene varierer i utforming, beliggenhet og størrelse. Bildene nedenfor er ment som eksempler.

  • Leilighet 2-soverom

    Leilighetene har enten balkong eller terrasse, oppholdsrom med kjøkkenkrok med spiseplass og bad med dusj. I leiligheten med to soverom er det åpen stue og kjøkkenløsning, stuedelen har sofa og TV. Kjøkkenet er bra utstyrt og med en liten spiseplass. Det ene soverommet har to separate senger, mens i det andre soverommet finnes det en dobbeltseng. Begge soverommene har nattbord, garderobeskap og safe. I denne leilighetstypen finnes det vaskemaskin.
    Leilighetene rengjøres én gang i uka med skifte av sengetøy. Håndklær kan byttes hver tredje dag i resepsjonen. Kjøkkenutstyr vasker du selv.

    Vær oppmerksom på at leilighetene varierer i utforming, beliggenhet og størrelse. Bildene nedenfor er ment som eksempler.

  • Leilighet 2-soverom med bassengutsikt

    Leilighetene har enten balkong eller terrasse, oppholdsrom med kjøkkenkrok med spiseplass og bad med dusj. I leiligheten med to soverom er det åpen stue og kjøkkenløsning, stuedelen har sofa og TV. Kjøkkenet er bra utstyrt og med en liten spiseplass. Det ene soverommet har to separate senger, mens i det andre soverommet finnes det en dobbeltseng. Begge soverommene har nattbord, garderobeskap og safe. I denne leilighetstypen finnes det vaskemaskin. Fra balkongen/terrassen har du utsikt mot bassengområdet.
    Leilighetene rengjøres én gang i uka med skifte av sengetøy. Håndklær kan byttes hver tredje dag i resepsjonen. Kjøkkenutstyr vasker du selv.

    Vær oppmerksom på at leilighetene varierer i utforming, beliggenhet og størrelse. Bildene nedenfor er ment som eksempler.

Fasiliteter hotell

3 etasjer

Balkong/terrasse

Restaurant 

Poolbar

2 utendørs svømmebasseng 

 

Fasiliteter leilighet 

Aircondition (varme og kjøling)

Safe

Godt med kjøkkenutstyr

Vannkoker

Komfyr (kun i 2.soveroms leil) Kun kokeplater i øvrige leiligheter

Kjøleskap

Mikrobølgeovn

Kaffetrakter

Brødrister

Dusj

Dyne

Wifi – middels kvalitet

TV

Vaskemaskin (kun 2 soveromsleil.)

Nærmiljøet

Apotek
20 min
Bank
20 min
Flyplass
60 min
Lokalbuss
3 min
Matbutikk
10 min
Minimarked
2 min
Minibank
15 min
Restauranter
5 min
Lagos sentrum
20 min
Storby, Faro
60 min
Strand
15 min

Hotellet vårt Vila Branca, ligger på Algarvekysten i Portugal, en times biltur fra flyplassen i Faro og en kort spasertur unna Lagos. Lagos er en pulserende by med mange restauranter og barer. I den hyggelige gamlebyen kan du rusle rundt i de smale gatene, omringet av hvitkalkede hus, småbutikker og koselige torg med uteservering.  Kirker, museer og dets folkeliv og godt besøkte markeder bidrar, sammen med den moderne marinaen, til byens sjarm. 

Byens sentrale busstasjon ligger ca. 2 km unna, men kun 170 meter fra hotellet er det en holdeplass med tre forskjellige busslinjer. En av de mest populære turene i Lagos er å ta en båttur til grottene og strendene som kun kan nås og ses fra havet. For golfentusiasten tiltrekker to golfbaner i verdensklasse, Palmeras Golf og Boavista Golf, som er åpne hele året, besøkende.  

Langs  vakre Algarvekysten finnes det mange små tettsteder og byer som du lett kan ta deg til med buss. Området har mange historiske minnesmerker og flotte naturlandskaper. Dette kystområdet passer godt for deg som liker å ferdes i naturen og kulturlandskaper. 

Tavira er en sjarmerende fiskerlandsby i den østre delen av Algarve. Den historiske byen er regnet for å være nesten 3000 år gammel med bygninger og strukturer fra mange tidsaldre, og har fungert som havneby for bl.a. fønikerne og romerne.  Byen er stor nok til å ha et tilstrekkelig utvalg av barer, restauranter, markeder og butikker - men likevel liten nok til at man kan gå fra den ene enden til den andre på 15 minutter. En fergetur på noen få minutter tar deg ut til den fantastiske øya Ilha de Tavira med sine kjente sanddyner.

Verter, aktiviteter og utflukter

I Lagos vil du bli møtt av to hyggelige verter som legger opp til aktiviteter, utflukter og annet sosialt. I løpet av de første dagene vil vertene holde et informasjonsmøte hvor du får høre mer om hva som skjer under oppholdet. Vertene vil ha faste kontortider i ukedagene og bor sammen med våre gjester på resortet.

Felles for alle våre voksne verter er at de alle ønsker at du som gjest skal ha det så godt som mulig. Mange vil nok kjenne igjen noen av vertene fra tidligere år og andre resort, da de fleste har lang erfaring.

På vårt resort i Lagos blir det arrangert aktiviteter som for eksempel quiz, sang, foredrag, dans, vaffelstunder, faste gåturer, pub-besøk og andre sosiale aktiviteter. Dette vil kun være for våre gjester, og du blir med på det du måtte ønske. Detaljert ukeplan og tilbud om aktiviteter og utflukter får du ukentlig.

Eksempel på populære utflukter kan være vandringer, besøk på vingård i Silves, ølsmaking i Fuzeta eller besøk til fiskerlandsbyen Tavira. Noen ganger har vi egen buss og norsktalende guide, andre ganger tar vi offentlig transport og utforsker lokale severdigheter.

Ønsker du å utforske på egen hånd kan du benytte de lokale bussene. De har stoppesteder i nærheten av hotellet og med disse kan du trygt ta deg rundt.

Alle i Aller travel er opptatt av at du skal få gode opplevelser sammen med oss – og vi ønsker deg hjertelig velkommen!

Dagsprogram

  • Mandag - fredag: Hver morgen:

    08:30 Gåtur og litt trim, ca. 45 min

    Hver morgen:
  • Mandag - fredag: Kontortid:

    10:30-12:00 Kom innom dersom du har spørsmål, trenger tips eller råd. Vertene er her for å hjelpe deg, slik at du får en minnerik ferie.

    Kontortid:
  • Mandag - fredag: Eksempler på aktiviteter:

    10:30 Stretching
    11:30 Boccia
    12:00 Minigolf
    12:30 Rusletur i området

    Eksempler på aktiviteter:
  • Mandag - fredag: Eksempler på kveldsarrangement:

    16:00 Kurs i portugisisk
    17:00 Vaffelstund og bingo
    18:00 Quiz og info
    19:00 Vi arrangerer singelmiddag og bli-kjent-middag. Møt opp dersom du vil være med ut å spise.
    21:00 Sang og dans - underholdning i restauranten

    Eksempler på kveldsarrangement:
  • Utflukter: Eksempler på våre mest populære utflukter:

    Bli med oss og oppdag de mange perlene i Algarve-området: Vilamoura med sine klipper, storbyen Faro, Tavira, Olhao og Silves. Du får mer informasjon om våre populære utflukter ved ankomst.

    Eksempler på våre mest populære utflukter:

Om flyreisen

Vennligst vær oppmerksom på at flytidene kan variere fra måned til måned. Vi tar forbehold om endringer i flytider da dette er utenfor Aller travel sin kontroll. 

  • Avgang fra Oslo. 
  • Ønsker du tilslutning fra andre byer? Se punkt under, vi tilbyr nå fastpris fra mange avreisebyer.
  • Vi anbefaler at du møter opp i god tid og senest 2 timer før avreise.
  • Trenger du hjelp til å sjekke inn på innsjekkingsautomatene? Ta kontakt med flyselskapets representanter som er tilgjengelige i området.
  • For avreisetidspunkt se Avganger & bestilling
  • Hvor mye bagasje du kan ta med, vil fremgå av reisedokumenter som sendes 2 uker før avreise.

Turen til Faro flyplass

Flyselskap
Varierende
Bagasje
Antall kilo vil kunne variere
avhengig av flyselskap

Turen hjem fra Faro flyplass

Flyselskap
Varierende
Bagasje
Antall kilo vil kunne variere
avhengig av flyselskap

Tilslutningsfly

Ønsker du tilslutning fra andre byer i Norge er vi behjelpelig med dette. Ta kontakt med oss for pris og muligheter i god tid før avreise (minimum 60 dager før).

I forhold til bagasje og eventuelle forsinkelser/endringer på reisen, er det en fordel å ha gjennomgående flybillett fra avreisested til endelig destinasjon, framfor separate flybilletter.

Kristiansand / Haugesund / Stavanger / Bergen / Trondheim kr 1490,- *
Bodø / Evenes  kr 1990,- *
Tromsø kr 2290,- *
Andre byer På forespørsel


Priser gjelder per person tur/retur, med samme bagasjevekt som på hovedflyvningen.

Ønsker du tilslutning, legg inn en kommentar i din bestilling, under feltet "tilleggsopplysninger". Skriv inn fra hvilken by du ønsker å reise fra, om du ønsker tilslutning begge veier og om du har spesifikke ønsker til tider.
Vi kommer tilbake til deg med tider og oppdatert ordrebekreftelse ca. 2-3 måneder før avreise. Du har da fortsatt mulighet til å takke nei til tilslutningen. 

I noen få tilfeller går hovedflyet tidlig eller sent på dagen og hotellovernatting må beregnes. Overnatting må bestilles og betales av den reisende selv.

Enkelte flyselskap har ikke mulighet til å tilby tilslutning innad i Norge. Vi gir deg beskjed dersom dette er tilfellet. 

 

Prisen inkluderer:
  • Fly t/r Oslo - Faro inkl. skatter og avgifter
  • Innsjekket bagasje, antall kolli/kg vil kunne variere
  • Transport t/r flyplass-resort med vert
  • Leilighet i valgt kategori på Vila Branca hotel
  • Rengjøring én gang i uken. Kjøkkenutstyr vasker du selv
  • Gratis wifi
  • Norske, erfarne verter til stede under hele oppholdet
  • Velkomstmøte
  • Bli-kjent-tur i nærområdet
  • Felles morgentur mandag til fredag
  • Boccia, quiz, vaffelstund og andre hyggelige aktiviteter hver uke
  • Mulighet for å delta på spennende utflukter (må bestilles og betales i tillegg)
Ikke inkludert/kan bestilles i tillegg:
  • Reise fra andre byer i Norge – spør ved bestilling
  • Utflukter

Tillegg for enkeltrom

Enkeltromstillegg vil forekomme, men vil kunne variere. Mer informasjon finner du under hver enkelt avgang. 

Viktig informasjon

  • For å delta på turen må man være selvhjulpne og kunne håndtere sin egen bagasje. Det kan ikke forventes at våre verter skal bistå med dette.
  • Spesielle behov av helsemessige årsaker på flyreisen og underveis på turen må opplyses om ved påmelding.

Temperatur og vær

Algarve er et av de mest solrike steder i Europa. Her skinner solen mer enn 3000 timer i året og området får minimale mengder med regn. I sommermånedene kan temperaturen snike seg helt opp til 35 grader, og i vintermånedene har området behagelige temperaturer på omkring 16 grader på dagtid.

Temperaturene kan imidlertid variere fra dag til dag. En dag kan temperaturen være 20 grader og det egner seg med shorts og t-skjorte, mens neste dag kan temperaturen falle til kjøligere 9 grader.

 

Antall nedbørs­dager

Antall soltimer

Gjennom­snitts­temperatur

januar
9
5
12
februar
5
6
13
mars
6
7
15
april
8
9
16
mai
7
11
18
juni
2
12
21
juli
1
12
24
august
0
11
24
september
5
9
23
oktober
8
7
19
november
7
6
16
desember
12
5
13

Avganger & bestilling

DatoAvreisestedReisemålVarighetLedige plasserFra pris

Oktober 2024

8/10Oslo GardermoenAlgarve - Det Gode Liv29 dagerFå ledige21 990,-BestillMer informasjon
8/10Oslo GardermoenAlgarve - Det Gode Liv - 8 uker57 dagerUtsolgt36 980,-Book på ventelisteMer informasjon

November 2024

5/11Oslo GardermoenAlgarve - Det Gode Liv29 dagerLedige plasser18 990,-BestillMer informasjon

Februar 2025

8/2Oslo GardermoenAlgarve - Det Gode Liv29 dagerLedige plasser19 990,-BestillMer informasjon
8/2Oslo GardermoenAlgarve - Det Gode Liv 8 uker57 dagerFå ledige37 280,-BestillMer informasjon

Mars 2025

8/3Oslo GardermoenAlgarve - Det Gode Liv29 dagerLedige plasser20 990,-BestillMer informasjon

Ofte stilte spørsmål

Finner du ikke svar på det du lurer på, send oss gjerne en e-post til info@allertravel.no eller ring oss på telefon +47 23 89 64 70. Vi hjelper deg gjerne!

  • Hvor mye bagasje kan jeg ta med meg?

    Normalt 2 kolli á 23 kg på alle våre reiser med Norwegian. Andre flyselskap kan forekomme og da er ofte 1 kolli á 23 kg inkludert. Mer informasjon finner du under presentasjonen av hvert enkelt resort samt i reisedokumentene som sendes ut 2 uker før avreise.

  • Kan jeg forhåndsbestille seter på flyet?

    Vi gjør oppmerksom på at det er flyselskapet som står for seteplassering på flyet. Vi kan søke om seteplasser og assistanse på flyplassen kun av medisinske årsaker og mot dokumentasjon av legeattest. Ta kontakt med oss i god tid og senest 35 dager før avreise. 

  • Vil det kunne bli endringer på min reise?

    Ja, vi gjør dere oppmerksom på at flyselskapene noen ganger endrer avgangstider, ruter o.l. etter at våre turer er lagt ut på nett eller er annonsert.

  • Kan dere bestille tilslutningsbilletter?

    Ønsker du tilslutning fra andre byer enn Oslo er vi behjelpelige med det. Unntaket er de gangene det benyttes et flyselskap som ikke tilbyr tilslutning. Ta kontakt med oss for priser og muligheter.
    Tilslutning må bestilles senest 2 måneder før avreise. Vær oppmerksom på at bekreftelse av tilslutningsbilletter er bindende. Ved avbestilling følger disse de generelle vilkår.

    Fordelen med å bestille tilslutninger gjennom Aller travel er at billetter er gjennomgående og du kan således sjekke inn bagasje hele veien, både på utreise og retur.* Noen unntak (spesifike destinasjoner).

    Ordner du tilslutning selv er dette på eget ansvar. Vi anbefaler alltid at man kjøper endringsbare billetter og har god tid mellom to fly. Eventuelle utgifter for endring eller kjøp av nye billetter må du selv dekke. Har du bestilt tilslutningsbilletter selv, er det viktig at du sjekker bagasjeregler for denne flyvningen. Dersom du har bestilt tilslutning via Aller travel, kan du ta med deg like mye bagasje på både innenlands- og utenlandsflyvningen.

    *Grunnet korona kan det nå være avvik fra normalen. Selv med gjennomgående flybilletter kan det være nødvendig å hente ut bagasje i Oslo, og sjekke inn denne på nytt. Du er selv ansvarlig for å sjekke ved første innsjekk om bagasje blir sendt hele veien til endelig destinasjon. Dette gjelder både utreise og retur.

  • Hvordan sjekker man inn på flyplassen?

    Du kan benytte en automat for å sjekke inn på egenhånd. Det er ikke mulig å velge seteplass på gruppereiser med Norwegian. Gruppen vil dog bli plassert så samlet som mulig, og seter vil tildeles ved innsjekk.
    Skulle du ha behov for hjelp ved innsjekk er det personale på flyplassen som kan hjelpe deg. Vær oppmerksom på at det i utlandet kun vil være engelsktalende personale. Vi anbefaler at du er på flyplassen i god tid og senest 2 timer før avgang. For oversjøiske reiser er det andre tider som gjelder.
    Alle har individuelle billetter og skal sjekke inn hver for seg. Dette kan du gjøre så tidlig du ønsker på avreisedagen.

  • Er flymat inkludert?

    Serveringstilbudet ombord vil variere med flyselskap og lengde på reise. Generelt vil det på flyvninger innen Europa være enkel servering mot betaling. På oversjøiske flyvninger er servering oftest inkludert.

  • Hvor mye håndbagasje kan jeg ta med?

    Tillatt håndbagasje er vanligvis 1 kolli á 10 kg (Norwegian 55x40x23 cm).
    Du plikter selv å undersøke hva som gjelder for din reise og øvrige selskaper/destinasjoner.Hovedregelen er at det ikke er tillatt å ta med væsker i håndbagasjen. Det er likevel åpnet for å ta med mindre mengder væske, forutsatt at:
    Væskene er i beholdere som rommer inntil 100 milliliter hver (beholdere som rommer mer enn 100 ml er ikke tillatt, uavhengig av hvor mye væske de inneholder).
    Beholderne er plassert i en gjennomsiktig, gjenlukkbar ("zip-lock") og lukket plastpose med kapasitet på høyst 1 liter.
    Det er kun tillatt med én 1- liters pose per reisende. For mer informasjon: Bagasjeregler Avinor

    Husk å ha pass i håndbagasjen!

  • Hva gjør jeg med spesialbagasje?

    Dersom du skal ha med deg for eksempel rullator, sykkel eller golfbag så skal dette sjekkes inn som spesialbagasje. Kontakt oss så snart som mulig da det er begrenset med plasser og en ekstra kostnad tilkommer. Skal du ha med deg oksygensylinder er det viktig at vi blir informert om dette, og du må også sørge for å informere kabinpersonalet. Du plikter selv å undersøke hva som gjelder for din reise og destinasjon.

  • Hvordan bestiller jeg rullestolassistanse på flyplassen?

    Hvis du reiser med egen rullestol eller trenger hjelp til å komme deg fra innsjekkingen til gaten din, kan du be om rullestolassistanse. Vennligst kontakt oss i god tid og senest 35 dager før avreise. Husk å oppgi hvilken form for assistanse du trenger.

    WCHR – rullestol til rampe
    WCHS – rullestol til trapp
    WCHC – rullestol til sete

    Dersom du reiser med en elektrisk rullestol, husk å oppgi vekt og batteriinformasjon på rullestolen.

    Vær oppmerksom på at rullestolassistanse gjelder først når du kommer til innsjekkingsskranken enten i Norge eller i utlandet. Dersom du skulle ha behov for ytterligere assistanse, vennligst kontakt Aller travel, tlf. 23 89 64 70.

  • Hvordan pakker jeg medisiner og kreves det dokumentasjon?

    Husk alltid å ta med dokumentasjon på at medisinen tilhører deg, enten ved å ta med  originalemballasjen med apotekets etikett, legeerklæring (engelsk) eller kopi av resept.
    Flytende medisin som er nødvendig for flyreisen er unntatt fra sikkerhetsreglene om at du maks kan ha 100 ml væske i en beholder, men du kan bli bedt om å smake på medisinen og du må kunne dokumentere at dette er din medisin.
    Sjekk med ditt apotek, om du er i tvil om hvilke regler som gjelder når du skal medbringe medisin til utlandet.
    Sørg for å pakke alle livsnødvendige medisiner i håndbagasjen!

    Personer med bestemte sykdommer, handikap, fobier, matallergier eller lignende må informere Aller travel i god tid før avreise.

  • Hvem er våre verter?

    På langtidsferie er det skandinavisktalende verter på stedet som er tilgjengelige gjennom hele oppholdet. Informasjon om hvilke verter som er hvor, finner du på vår nettside og når du mottar våre reisedokument.

  • Hvem møter oss på flyplassen?

    Det er ingen reiseleder som følger med fra Norge. En representant møter gruppen på flyplassen etter passering av tollkontrollen på bestemmelsesstedet. De står da med et skilt merket «Det Gode Liv». Til enkelte resort går bussene fra flyplassen uten representant, men du blir da møtt av vertene ved ankomst til hotellet. Ved returreisen får du transport til flyplassen, men du må sjekke inn på egenhånd.

  • Jeg står på venteliste, når får jeg beskjed om jeg får plass?

    Vi kontakter deg umiddelbart på telefon hvis det dukker opp en ledig plass på turen. Det er dessverre umulig for oss å si noe om hvor stor mulighet det er for at du får plass på ønsket reise. Det er økonomisk uforpliktende å stå på venteliste, og du betaler ikke depositum eller annet før turen er bekreftet av oss. Hvis du ikke ønsker å stå på venteliste, er det fint om du kontakter oss snarest.

  • Når får jeg tilsendt reisedokumenter?

    Senest 2 uker før avreise vil reisedokumentene ligge på Min side. Da vil du også få informasjon om din reise og hvem som er vert på ditt resort.  

    I e-posten du får med din ordrebekreftelse finner du en link som tar deg til Min side.

  • Er det mulig å ta med husdyr på langtidsoppholdet?

    Nei, dette er dessverre ikke tillatt.

  • Kan jeg ettersende post fra Norge til langtidsresortet?

    Nei, dessverre, dette er ikke tillatt da resortene ikke har kapasitet til å motta og fordele post.

  • Flytider og endringer

    Flytidene som fremkommer på din bestillingsbekreftelse er basert på foreløpig bekreftelse fra flyselskapet. Det er viktig å være forberedt på at avgangstider og ruter kan bli endret, dette er dessverre helt utenfor Aller Travels kontroll. Vær oppmerksom på at det er flytider som vises på dine reisedokumenter som gjelder.

    Velger du å kjøpe tilslutningsbilletter på egenhånd må du selv dekke utgiftene i forbindelse med å kjøpe nye billetter, om avreisetiden fra Oslo skulle endre seg. 

  • Jeg står på venteliste, når får jeg beskjed om jeg får plass?

    Vi kontakter deg umiddelbart på telefon hvis det dukker opp en ledig plass på turen. Det er dessverre umulig for oss å si noe om hvor stor mulighet det er for at du får plass på ønsket reise. Det er helt uforpliktende å stå på venteliste, og du betaler ikke depositum eller annet før turen er bekreftet av oss. Hvis du ikke ønsker å stå lengre på venteliste er det fint om du kontakter oss så vi får fjernet deg fra listen.
    Vi gjør oppmerksom på at det ikke sendes ut noen bekreftelse på at du har registrert deg på venteliste på en av våre turer.

  • Kan jeg bestemme hvor jeg vil sitte på flyet?

    Vi gjør oppmerksom på at det er flyselskapet som står for seteplassering på flyet. Er du i en særegen posisjon hvor du trenger et spesielt sete – ta kontakt så gjør vi det vi kan! På flyvninger med Norwegian kan vi kun søke om seteplassering av medisinske årsaker, og dette må kunne dokumenteres. 

  • Er det mulig å få assistanse før og etter innsjekking på flyplassen?

    Trenger du assistanse etter innsjekk på flyplassen så er det viktig at du kontakter oss i god tid før avreise så vi får ordnet med dette.