Skip to main content

Julen på Beitostølen

Glem mas og tjas og kom til ferdigpyntet jul i eventyrlige vinteromgivelser på Beitostølen. 

Vi stresser ned, lar andre lage julematen, rydde og ta oppvasken - mens vi koser oss i hyggelig lag med koselige aktiviteter. 

Det blir felles aktiviteter og vi går til dekket bord til frokost, lunsj og julebuffet. Selveste julenissen kommer også på besøk.  

Det vil bli mulighet til å bli med på kanefart (ikke inkludert).

Vi bor godt på Radisson Blu Mountain Resort med tilgang til lobbybar, svømmebasseng og badstu. 

Enten du kommer alene eller sammen med noen – vår dyktige reiseleder tar godt vare på alle og enhver! Det er ingen grunn til å sitte alene i julen! 

Gled deg til
  • Stor julebuffet på julaften
  • Høymesse i Hegge kirke
  • Hyggelig og sosial julefeiring

Dagsprogram

  • Vær oppmerksom på at dette programmet er veiledende og endringer kan forekomme.

    F = Frokost / L = Lunsj / M = Middag

  • DAG 1: Lille julaften (M)

    Ankomst og innsjekk. Kl. 17:00 vil det bli velkomstmøte med vertskapet. Felles middag om kvelden i hotellets restaurant.

    Lille julaften (M)
  • DAG 2: Julaften (F, L, M)

    Frokost og litt aktiviteter før julegrøt. Ettermiddagskaffe med julekaker og frukt før Julen ringes inn og vi nyter en stor julaften-buffet. Etter middag kommer julenissen på besøk og vi koser oss i hyggelig lag.

    Julaften (F, L, M)
  • DAG 3: 1. juledag (F, L, M)

    Frokost og valgfri høytidsmesse i Hegge Kirke. Transport for egen regning kan arrangeres via reiseleder på stedet. Felles lunsj og middag.

  • DAG 4: 2. juledag (F, L, M)

    Frokost og tid til å slappe av og nyte hotellets fasiliteter eller kanskje en skitur? Felles lunsj før vi tar et slag med festlig fjellkørling utenfor hotellet. Middag om kvelden.

    Valgfri utflukt: Kanefart

    2. juledag (F, L, M)
  • DAG 5: 3. juledag (F)

    Frokost og utsjekk.

Slik bor du

Radisson Blu Mountain resort er et godt hotell som ligger 900 m.o.h. med panoramautsikt over de omkringliggende fjellene og dalene. Hotellet ligger sentralt på skistedet Beitostølen, 20 km fra Jotunheimen nasjonalpark. Langrennsløyper og slalåmbakker ligger kun 100 meter fra hotellet.

Restauranten på hotellet serverer super frokostbuffet og internasjonale retter til lunsj og middag, mens to in-house barer tilbyr cocktailer og et behagelig sted å slappe av.

Alle rommene har satellitt-TV, gratis wifi og te- og kaffekoker. Som gjest kan du bruke hotellets svømmebasseng og badstue.

RADISSON BLU MOUNTAIN RESORT ****
Bygdinvegen 
2953 Beitostølen

Våre reiseledere

På våre turer er det alltid med en dyktig norsk eller skandinavisktalende reiseleder. Noen ganger vil reiseleder være med gruppen fra Oslo lufthavn, andre ganger vil reiseleder møte gruppen ved ankomst destinasjonen.

  • Elisabeth Winther
    Elisabeth Winther
    Elisabeth Winther
    har jobbet som vert på våre langtidsreiser. Hun liker å være sammen med og lære å kjenne andre mennesker og få alle til å føle seg sett. Elisabeth er flink til å tilpasse opplevelsene til dine interesser og behov, slik at du får mest mulig ut av turen.
Pris inkluderer:
  • 4 netter på Radisson Blu Mountain Resort, Beitostølen **** m/frokost
  • 4 middager på hotellet, inkl. stor julaftenbuffet
  • 3 lunsjer på hotellet, inkl. julegrøt
  • Ettermiddagskaffe med julekaker
  • Norsk reiseleder under oppholdet
Ikke inkludert:
  • Transport t/r Beitostølen

    Tillegg for enkeltrom (begrenset antall)

    kr. 1.650,-

    Verdt å vite

    • For å delta på turen må du være selvhjulpen og kunne håndtere din egen bagasje. Det kan ikke forventes at våre reiseledere skal bistå med dette.
    • Generelt egner ikke våre reiser seg for den som har vondt for å gå. På utfluktene er det ofte mye gåing og det forventes at man skal kunne gå i et jevnt tempo og holde følge med gruppen.

    Transport

    Man må selv ordne med transport til/fra Beitostølen.

    Det går busser fra Oslo Bussterminal som stopper rett utenfor hotellet. Turen tar ca. 4 timer. For mer informasjon se: https://www.nor-way.no/#/

    Det går også tog til Gol fra både Vest- og Østlandet, og herfra må man beregne lokalbuss eller taxi. Turen fra Gol tar ca. 1,5 timer. 

    For de som kjører selv er parkering ved hotellet er gratis.
     

    Bestill det lille ekstra

    Ekstra utflukter og andre tilvalg kan bestilles samtidig med reisen eller senere via «Min side».

    • Kanefart
      Kanefart Sitt varmt og godt under feller i skinn fra faklene og hør på dombjellene som klinger. Rundtur på 60 min, servering av toddy underveis.

      Transport til/fra er ikke inkludert.

      Pris: 440,-

    Avganger & bestilling

    DatoAvreisestedReisemålVarighetLedige plasserFra pris

    Desember 2024

    23/12Oppmøte hotellJulen på Beitostølen5 dagerLedige plasser8 790,-BestillMer informasjon

    Ofte stilte spørsmål

    Finner du ikke svar på det du lurer på, send oss gjerne en e-post til info@allertravel.no eller ring oss på telefon +47 23 89 64 70. Vi hjelper deg gjerne!

    • Kan det bli endringer i flytidene?

       Ja, vi gjør dere oppmerksom på at flyselskapene noen ganger endrer avgangstider, ruter o.l. etter at våre turer er lagt ut på nett eller er annonsert.

      Velger du å kjøpe tilslutningsbilletter på egenhånd må du selv dekke utgiftene i forbindelse med å kjøpe nye billetter, om avreisetiden fra Oslo skulle endre seg. Vi anbefaler derfor at du kjøpet tilslutningsbillett gjennom oss. 

      Vær oppmerksom på at programmet også er veiledende og endringer kan forekomme.

    • Hvor mye bagasje kan jeg reise med?

      På turer med fly minner vi om at du må tilpasse bagasjen etter flyselskapets vektbegrensninger. Disse kan variere fra flyselskap til flyselskap. Mer informasjon om hva som gjelder på din reise vil fremgå av reisedokumentene vi sender ut 2-3 uker før avreise.

      Har du bestilt tilslutning selv er det viktig at du sjekker bagasjereglene for denne flyvningen. Har vi bestilt tilslutning er bagasjereglene lik på innenlands som på den videre flyvningen.

    • Hvor mye håndbagasje kan jeg ta med?

      Når du reiser med håndbagasje, er det viktig å følge reglene for både vekt, størrelse og innhold. 

      Håndbagasjereglene variere fra flyselskap til flyselskap. Du finner informasjon om hva som gjelder for din reise i reisedokumentene vi sender deg.

      Her er en oversikt over håndbagasjereglene for SAS og Norwegian:
      Norwegian – Håndbagasje:
      - Maksstørrelse: 55 cm x 40 cm x 23 cm (lengde x bredde x dybde)
      - Maksvekt: Totalt 10 kg for begge kolli
      - Håndbagasjen plasseres i bagasjehyllen over setene.

      Liten veske under setet:
      - Maksstørrelse: 30 cm x 38 cm x 20 cm (lengde x bredde x dybde)
      Vesken skal få plass under setet foran deg

      SAS - Håndbagasje:
      - Maksstørrelse: 55 cm x 40 cm x 23 cm (lengde x bredde x dybde)
      - Maksvekt: 8 kg
      - Håndbagasjen plasseres i bagasjehyllen over setene.

      Liten veske under setet:
      - Maksstørrelse: 40 cm x 30 cm x 15 cm (lengde x bredde x dybde)
      - Dette kan være en liten håndveske, en bærbar datamaskin eller lignende.
      - Vesken skal få plass under setet foran deg.

    • Hvordan pakker jeg medisiner og kreves det dokumentasjon?

      Husk alltid å ta med dokumentasjon på at medisinen tilhører deg, enten ved å ta med  originalemballasjen med apotekets etikett, legeerklæring (engelsk) eller kopi av resept.
      Flytende medisin som er nødvendig for flyreisen er unntatt fra sikkerhetsreglene om at du maks kan ha 100 ml væske i en beholder, men du kan bli bedt om å smake på medisinen og du må kunne dokumentere at dette er din medisin.
      Sjekk med ditt apotek, om du er i tvil om hvilke regler som gjelder når du skal medbringe medisin til utlandet.
      Sørg for å pakke alle livsnødvendige medisiner i håndbagasjen!

      Personer med bestemte sykdommer, handikap, fobier, matallergier eller lignende må informere Aller travel i god tid før avreise.

    • Kan jeg reservere sete på flyet?

      Det er få flyselskap hvor vi har mulighet til å reservere seter. Er du i en særegen posisjon hvor du trenger et spesielt sete – ta kontakt så gjør vi det vi kan!

    • Kan dere være behjelpelig med tilslutningsfly?

      Ønsker du tilslutning fra andre byer enn Oslo er vi behjelpelige med det. Unntaket er de gangene det benyttes et flyselskap som ikke tilbyr tilslutning. Ta kontakt med oss for priser og muligheter.
      Tilslutning må bestilles senest 2 måneder før avreise. Vær oppmerksom på at bekreftelse av tilslutningsbilletter er bindende. Ved avbestilling følger disse de generelle vilkår.

      Fordelen med å bestille tilslutninger gjennom Aller travel er at billetter er gjennomgående og du kan således sjekke inn bagasje hele veien, både på utreise og retur.* Noen unntak (spesifike destinasjoner).

      Ordner du tilslutning selv er dette på eget ansvar. Vi anbefaler alltid at man kjøper endringsbare billetter og har god tid mellom to fly. Eventuelle utgifter for endring eller kjøp av nye billetter må du selv dekke. Har du bestilt tilslutningsbilletter selv, er det viktig at du sjekker bagasjeregler for denne flyvningen. Dersom du har bestilt tilslutning via Aller travel, kan du ta med deg like mye bagasje på både innenlands- og utenlandsflyvningen.

    • Er flymat inkludert?

      Serveringstilbudet ombord vil variere med flyselskap og lengde på reise. Generelt vil det på flyvninger innen Europa være enkel servering mot betaling. På oversjøiske flyvninger er servering oftest inkludert.

    • Jeg står på venteliste, når får jeg beskjed om jeg får plass?

      Vi kontakter deg umiddelbart på telefon hvis det dukker opp en ledig plass på turen. Det er dessverre umulig for oss å si noe om hvor stor mulighet det er for at du får plass på ønsket reise. Det er økonomisk uforpliktende å stå på venteliste, og du betaler ikke depositum eller annet før turen er bekreftet av oss. Hvis du ikke ønsker å stå på venteliste, er det fint om du kontakter oss snarest.

    • Er det påmeldingsfrist for bestilling av reise?

      Det er ingen påmeldingsfrist på våre turer, men hvis du har bestemt deg for å være med på en tur – bestill tidlig! Mange turer blir raskt fulltegnet, så det er viktig å sikre seg en plass. 

      Ved enkelte anledninger har vi også måttet kansellere turer tre måneder før avreise grunnet for få påmeldte. Dette er trist både for oss og for de som har meldt seg på, så meld deg på tidlig så blir det tur! 

    • Er det påmeldingsfrist for ekstra utflukter i programmet?

      Ekstra utflukter/aktiviteter bør velges ved bestilling av reisen og senest innen restbetalingen 60 dager før avreise. 

    • Kan en reise bli kansellert?

      Ved enkelte anledninger har vi også måttet kansellere turer tre måneder før avreise grunnet for få påmeldte. Dette er trist både for oss og for de som har meldt seg på, så meld deg på tidlig så blir det tur! 

    • Antall deltakere på hver reise?

      Våre grupper har vanligvis mellom 18 og 30 deltakere.

    • Hvordan er avbestillingsreglene?

      Følgende regler gjelder dersom det ikke er oppgitt andre vilkår på ordrebekreftelsen:

      - Ved avbestilling f.o.m innbetalt depositum frem til 61 dager før avreise, refunderes ikke depositum. 
      - Ved avbestilling f.o.m 60 dager t.o.m. 36 dager før avreise, belastes 50% av reisens totale pris.
      - Ved avbestilling f.o.m 35 dager før avreise, belastes reisens totale pris.

      Se også våre reisevilkår -/reisevilkar

    • Selger dere avbestillings- og reiseforsikring?

      Forsikringer er ikke inkludert i prisen på våre reiser, og Aller travel selger ikke forsikringer. 

      Alle reisende må ha gyldig reiseforsikring når de reiser på tur med oss! Har du en forsikring gjennom jobb eller kredittkort er det viktig å sjekke at denne er gyldig for reisetidspunktet og landet/landene du skal til. Ha alltid med en kopi av forsikringsbeviset ditt samt din polise på turen.
      Europeisk Helsetrygdkort for reiser i Europa kan bestilles på www.helsenorge.no eller på telefon 23 32 70 00
      Vi anbefaler også at du tegner en avbestillingsforsikring, dersom dette ikke er inkludert i selve reiseforsikringen. Denne bør tegnes hos ditt forsikringsselskap i forbindelse med bestilling av reisen. Skulle noe skje med deg eller en av dine nærmeste før reisen får du dermed dekket dine økonomiske tap. Den reisende er selv ansvarlig for å tegne de nødvendige forsikringer.

    • Hva slags hotell skal vi bo på?

      Vi gjør alltid det vi kan for å finne gode hoteller, hvor både standard, atmosfære og beliggenhet er riktig. Det er ikke alltid vi klarer å dekke alle punkter, men vi gjør alltid vårt beste. Våre hotell er vanligvis i kategorien 3- og 4-stjerners, men vi henger oss ikke opp i stjerner hvis vi finner det riktige hotellet.
      På enkelte destinasjoner kan rommene på hotellet variere i størrelse, standard og beliggenhet. Vær også oppmerksom på enkeltrom kan være mindre og enklere innredet enn dobbeltrom. Vær også oppmerksom på at enkelte hotell ikke har aircondition. 

      En sjelden gang opplever vi overbookinger som gjør at vi må bytte hotell. Dette er dessverre utenfor vår kontroll. Skulle dette skje vil vi informere våre gjester umiddelbart.

    • Hva gjør jeg dersom jeg er allergisk eller har matintoleranse?

      Det er veldig viktig at allergier og matintoleranser blir oppgitt ved bestilling. Vi kan ikke garantere at du får nøyaktig den maten du trenger på tur, men vi gjør vårt beste. Det kan være lurt å ha med noe mat hjemmefra, og vær klar over at flyselskapene ikke serverer spesialdietter på kortere strekninger.

    • Når får jeg tilsendt reisedokumenter?

      2 uker før avreise vil dine flybilletter og ytterligere informasjon ligge tilgjengelig på "Min Side"
      Du vil få endelig dagsprogram, og annen nyttig informasjon som blant annet reiseleders navn og telefonnummer.

      Vi sender ikke ut deltakerlister på grunn av strenge personvernregler.

    • Hvordan pakker jeg min håndbagasje?

      Væskeregler i Håndbagasje
      Generelt er det ikke tillatt å ta med væsker i håndbagasjen, men det er noen unntak:
      - Væskene må være i beholdere som rommer inntil 100 milliliter hver.
      - Alle beholdere må plasseres i en gjennomsiktig, gjenlukkbar plastpose (zip-lock) med en kapasitet på høyst 1 liter.
      - Kun én slik pose er tillatt per reisende.

      Viktige Tips
      - Husk å ha passet i håndbagasjen!
      - Pakk viktige medisiner i din håndbagasje.
      - For mer informasjon om bagasjeregler, kan du lese mer her, på Avinor sine sider. 

      Vi håper denne informasjonen hjelper deg med å pakke riktig og nyte en smidig reise!
       

       

    • Kreves det visum for min reise?

      Det kreves visum til flere av våre destinasjoner. Nærmere informasjon om dette blir sendt sammen med ordrebekreftelsen ved bestilling.

      Du bør tenke på å søke om visum så tidlig som mulig – ikke alle lands ambassader er like effektive.

      Vi samarbeider med Visumexpert og de kan hjelpe deg med søknadsprosessen. Nettsidene til Visumexpert finner du her.

      Reisende med utenlandsk pass må sjekke reglene ved den aktuelle ambassaden eller konsulatet. Det er den reisendes ansvar å sørge for at pass og eventuelt visum er gyldig ved avreise. Aller Travel er ikke erstatningspliktig for passasjerer som ikke har dette i orden.

      Visum for Kina og USA – se respektive land

    • Bør jeg vaksineres før reisen?

      Det er den reisendes eget ansvar å sørge for at den har de nødvendige vaksinasjonene som gjelder til bestilt reisemål. Ta kontakt med din nærmeste vaksinasjonsklinikk for mer informasjon om hva du trenger til akkurat ditt reisemål.